Resilience-Increasing Strategies for Coasts – toolKIT

ACRÒNIM: RISC-KIT

PERIODE: 01/11/2013 – 30/04/2017

ENTITAT FINANÇADORA: FP7-ENVIRONMENT

URL: https://climate-adapt.eea.europa.eu/metadata/projects/resilience-increasing-strategies-for-coasts-toolkit

CORDIS: https://cordis.europa.eu/project/id/603458

Estratègies d’augment de la resiliència per a les costes: toolKIT (RISC-KIT) oferirà mètodes, eines i enfocaments de gestió preparats per reduir el risc i augmentar la resiliència als esdeveniments hidrometeorològics d’alt impacte i de baixa freqüència.

El kit d’eines RISC-KIT de codi obert i de programari gratuït constarà de:

• un Marc d’Avaluació del Risc Costaner (CRAF) que, a escala regional (100 km), pot avaluar ràpidament les zones actuals i futures de risc costaner degut a múltiples perills.
  • un sistema quantitatiu d’alerta i suport a la decisió (EWS/DSS) d’alta resolució per utilitzar-lo en aquests punts calents (amb una escala de 10 km) i
  • una guia de gestió basada en web que ofereix mesures de RRD innovadores, rendibles i basades en ecosistemes; i
  • una base de dades de riscos costaners de dades socioeconòmiques i físiques actuals i històriques.

Aquestes eines permetran als gestors costaners, els responsables de la presa de decisions i les parts interessades d’Europa:

• identificar zones de punts calents;
  • produir previsions oportunes i alertes primerenques;
  • avaluar l’efecte dels canvis climàtics, socioeconòmics i culturals sobre el risc costaner; i
  • triar les millors mesures de prevenció, mitigació i preparació per al seu litoral.

El conjunt d’eines es provarà utilitzant dades recollides en deu llocs d’estudi de casos diversos al llarg de cadascun dels mars regionals d’Europa i un lloc internacional. El rendiment del conjunt d’eines s’avaluarà amb una Junta d’usuaris finals de gestors costaners, agències de protecció civil i governs locals amb un interès especial en cadascun d’aquests llocs d’estudi de cas. Els productes RISC-KIT ajudaran a assolir ràpidament els objectius de reducció de desastres de l’UNISDR i promoure mètodes coherents amb la UE mitjançant l’aprenentatge electrònic innovador i la publicació d’accés obert. RISC-KIT tindrà una sinergia activa amb projectes del Fòrum Belmont, projectes relacionats amb la UE i un Consell d’Experts Internacionals amb membres de tercers països que experimenten tipus d’amenaces similars.

El Consorci està format per 19 socis:

• STICHTING DELTARES
  • ECOLOGIC INSTITUT gemeinnützige GmbH